Mūsų leidimų naudoti slapukus tvarkyklė laikinai neveikia. Dėl šios priežasties dalis funkcijų neveikia.
UŽTIKRINKITE DIDŽIAUSIĄ NUVAŽIUOJAMĄ ATSTUMĄ.
JŪSŲ VAIRAVIMO STILIUS.
VAIRAVIMAS NAUDOJANTIS VIENU PEDALU.
MINI Electric vairavimo naudojantis vienu pedalu funkcija leidžia valdyti automobilio įsibėgėjimą ir lėtėjimą vienu akceleratoriaus pedalu. Kai tik nukelsite koją nuo akceleratoriaus, automobilyje ims veikti išmanioji rekuperacinio stabdymo sistema. Ši sistema ne tik sklandžiai sulėtins jūsų MINI greitį, bet ir automobilio judėjimo į priekį energiją panaudos papildomam baterijos įkrovimui. Tai puikus būdas sugrąžinti dalį energijos atgal į automobilio bateriją, tokiu būdu optimizuojant nuvažiuojamą atstumą ir bendras jūsų MINI charakteristikas.
Priimkite iššūkį ir sužinokite, kokį didžiausią atstumą galite įveikti valdydami automobilį tik vienu pedalu, nepalietę stabdymo pedalo. Tačiau būkite atsargūs ir visada palikite pakankamą atstumą, reikalingą automobilio lėtėjimui. Rūpintis už jūsų važiuojančiomis transporto priemonėmis nereikės – apie jūsų automobilio lėtėjimą kiti vairuotojai bus įspėti užsidegusiomis stabdymo šviesomis. Vis dėlto, prireikus sustoti avariniu būdu, teks pasinaudoti įprastais hidrauliniais stabdžiais.
„AŠ TIESIOG NUKELIU KOJĄ NUO AKCELERATORIAUS PEDALO. IR AUTOMOBILIS IMA LĖTĖTI.“
MISTI, LONDONE GYVENANTI MINI ELECTRIC AUTOMOBILIO SAVININKĖ.
VAIRAVIMO REŽIMAI.
Centrinėje konsolėje sumontuotas vairavimo režimų perjungimo mygtukas leis pasirinkti Sport, Mid, Green arba Green+ režimą. Žaliasis Green vairavimo režimas užtikrins optimalų nuvažiuojamą atstumą patiriant mažesnes energijos sąnaudas. Pasirinkus Green+ vairavimo režimą, automobilyje bus išjungtas oro kondicionavimas ir kitos baterijos energiją naudojančios nebūtinos funkcijos, be to, sumažės akceleratoriaus atsakas.
TOLYGUS GREITIS – DIDESNIS NUVAŽIUOJAMAS ATSTUMAS.
MISTI, LONDONE GYVENANTI MINI ELECTRIC AUTOMOBILIO SAVININKĖ.
LAUKO TEMPERATŪRA.
IŠ ANKSTO SUŠILDYTI AR ATVĖSINTI?
Ekstremali aplinkos temperatūra turi įtakos jūsų baterijos įkrovos lygio palaikymui. Mes negalime pakeisti aplinkos temperatūros, tačiau išankstinio oro kondicionavimo funkcija leidžia iš anksto sušildyti arba atvėsinti jūsų MINI Electric bateriją ir užtikrinti jos optimalią temperatūrą naudojant ne automobilio baterijos, o elektros tinklo energiją. Tokiu pačiu būdu galite pasiekti jums tinkamiausią temperatūrą automobilio salone dar automobilio įkrovimo metu.
Tai leis padidinti nuvažiuojamą atstumą, nes keliaujant oro kondicionavimui prireiks mažiau energijos. Naudodamiesi jutikliniu MINI Electric ekranu arba MINI programėle, oro kondicionavimo funkciją patogiai nustatysite iš anksto. Dar daugiau – jūsų automobilio salonas gali būti nuolat kondicionuojamas pasirinktais laiko intervalais, todėl visada mėgausitės komfortu kasdienių kelionių metu.
„RYTAIS MAN PATINKA IŠ ANKSTO SUŠILDYTI AUTOMOBILIO SALONĄ, KAI AUTOMOBILIS VIS DAR KRAUNASI.“
JOLA, MINI ELECTRIC SAVININKĖ
ŠILDOMOS SĖDYNĖS IR VAIRAS.
RŪPESČIAI DĖL NUVAŽIUOJAMO ATSTUMO ŽIEMĄ?
„What Car“ duomenimis, esant žemai aplinkos temperatūrai, elektrinio automobilio nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti daugiau kaip 20 %. Tačiau šaltas oras turi įtakos ir benzinu varomiems automobiliams – jų nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti iki 15 %.
Tai tėra vidutinės vertės. Neigiamą poveikį nuvažiuojamam atstumui gali turėti daugybė kitų veiksnių, pavyzdžiui, vairavimo stilius, kelio danga arba eismo intensyvumas. Nepaisant to, tinkamai suplanavus maršrutą, MINI Electric jūsų nenuvils – nuvyksite visur, kur pageidaujate, nepriklausomai nuo oro sąlygų.
ORO KONDICIONIERIUS AR PRAVERTAS LANGAS?
Tai nesibaigiančių diskusijų tema, o įvairių apžvalgų išvados būna skirtingos. Tiesa ta, kad degalų sąnaudų nesumažins nei viena, nei kita, nes oro kondicionierius naudoja baterijos energiją, o atviras langas padidina oro pasipriešinimą. Vis dėlto, yra manoma, kad pravertas langas yra ekonomiškesnis pasirinkimas iš dviejų. Tačiau ar trokštate kvėpuoti išmetamosiomis dujomis intensyvaus eismo sąlygomis?
JOLA, MINI ELECTRIC SAVININKĖ IŠ JORKŠYRO.
BATERIJOS DYDIS.
AR BATERIJOS DYDIS YRA SVARBUS?
Keli greiti patarimai.
20-80%
20° C
Jeigu išvyksite esant apytiksliai tokiai temperatūrai, nuvažiuojamas atstumas bus didesnis.
16-17"
50-70 km/h
Tai optimalus greičio intervalas, padėsiantis sumažinti energijos sąnaudas.
DUK.
Daugelis mano, kad nacionalinio elektros energijos tinklo pajėgumai neturėtų tapti problema. Elektromobilių atsiradimas ES rinkoje buvo numatytas iš anksto ir elektros tinklas buvo atitinkamai vystomas, todėl poreikio didinti elektros tinklo pajėgumus ateityje nebus. Komunalinių paslaugų bendrovės taip pat turėjo pakankamai laiko tam pasiruošti iš anksto. Vis dėlto, konkreti situacija priklauso nuo atitinkamos šalies. Pavyzdžiui, Šiaurės Europos šalyse, kur elektros tinklų ir elektrinio šildymo infrastruktūra yra plačiai išvystyta, įgyvendinti elektros tinklų plėtrą yra daug paprasčiau. Kitose Europos šalyse tokią plėtrą šiek tiek apsunkina vienfazės energijos sistemos ir ne tokia moderni infrastruktūra, Tačiau ši situacija yra sparčiai sprendžiama. Ją palengvina dar ir tai, kad elektriniai automobiliai gali itin paprastai prisitaikyti prie esamos energetinės sistemos. Patys elektromobiliai yra tarsi elektros energijos šaltiniai ant ratų, todėl jie nekelia grėsmės elektros tinklų stabilumui ir pajėgumui – juose sukauptą energiją galima panaudoti vėliau. Per artimiausius kelerius metus turėsime bendrą elektromobilių įkrovimo vietų tinklą, kuris bus naudojamas ir kaip sukauptos energijos rezervas.
Žema aplinkos temperatūra gali laikinai sumažinti nuvažiuojamą elektrinio automobilio atstumą 10–12 %. Nepaisant to, su daugeliu šiuolaikinių elektromobilių galėsite įveikti 250–300 km atstumą. Tokio atstumo tikrai pakanka kasdieninėms kelionėms į darbą. Be to, tokių automobilių konstrukcija žiemos sezono metu leidžia užtikrinti daug didesnį efektyvumą nei daugelis galėtų pagalvoti. Lyginant su tradiciniais automobiliais, techninės elektromobilių charakteristikos važiuojant apsnigta kelio danga yra kur kas geresnės. Žemai montuojamos baterijos ir todėl žemesnis svorio centras.
Tai pagerina elektrinių automobilių sukibimą su apsnigta arba apledėjusia kelio danga ir palengvina jų valdymą. Dėl šių priežasčių elektromobilį valdysite daug užtikrinčiau. Naudodamiesi MINI programėle, savo elektrinį automobilį galėsite sušildyti iš anksto, todėl ne tik pamiršite apledėjusius langus, bet ir visada mėgausitės šiluma ir jaukumu salone. Dar daugiau – jeigu automobilį iš anksto sušildysite jam kraunantis, nepatirsite papildomų energijos sąnaudų. Tai ne tik nauda jums, bet ir didesnis saugumas keliuose
Nuvažiuojamas MINI Electric atstumas siekia 234 km (WLTP). Daugeliui kelionių, kurias tik galite įsivaizduoti, tai yra daugiau negu pakankama. Tiesiog nepamirškite pagalvoti apie tai, kokio nuvažiuojamo atstumo jums iš tiesų reikia.
Jeigu jūsų kelionės tikslui pasiekti elektra nuvažiuojamo atstumo nepakanka, automobilio įkrovimui skirtas sustojimas bus automatiškai įtrauktas į jūsų maršrutą arba pasiūlytos kitos tinkamos įkrovimo vietos. Tokia galimybė priklauso nuo konkretaus modelio ir įrangos.
Vienas išties svarbus išorinis veiksnys, darantis įtaką akumuliatoriaus veikimui ir pajėgumui, yra temperatūra. Turbūt esate pastebėję, kad naudojantis mobiliuoju telefonu, jo baterijos veikimas žemoje ir aukštoje temperatūrose yra ribotas. Temperatūros poveikį taip pat ženkliai sumažina jūsų automobilyje įdiegtos optimizuotos veikimo strategijos. Ar žinojote, kad baterijos galia informuoja apie likusį nuvažiuoti atstumą? Be temperatūros, nuvažiuojamą atstumą veikia ir kiti veiksniai, pavyzdžiui automobilio oro kondicionierius, vežamas krovinys ar jūsų vairavimo stilius.
Elektrinius automobilius yra saugu vairuoti tiek lyjant, tiek sningant, be to, juos galite plauti įprastose automobilių plovyklose. Elektromobilių įkrovikliai ir įkrovimo kabeliai yra atsparūs vandeniui, o įkrovimui naudojami kištukiniai lizdai yra apsaugoti nuo vandens.
Kaip ir įprastose transporto priemonėse, vairavimo stilius taip pat turi įtakos elektromobiliu nuvažiuojamam atstumui. Nuspėjamas, ramus ir pastovus vairavimo stilius optimizuoja jūsų nuvažiuojamą atstumą. Pavyzdžiui, jei sumažinsite greitį greitkelyje nuo 130 km/h iki 110 km/h, galite pastebimai padidinti galimą nuvažiuoti atstumą. Rekuperacijos metu (kai tik pakeliate koją nuo akceleratoriaus pedalo), kinetinė energija paverčiama elektros energija ir perduodama į akumuliatorių - tokiu būdu jūs nuvažiuojate dar daugiau kilometrų naudodami elektros režimą.
Geriausia palaikyti 20–80 procentų įkrovos lygį. Galimas žemesnis ar aukštesnis įkrovos lygis, tačiau norint optimizuoti akumuliatoriaus eksploatavimo laiką, rekomenduojama palaikyti šį nurodytą įkrovos lygį. Savo transporto priemonės meniu galite paprastai ir patogiai nustatyti 80 procentų baterijos įkrovimo tikslą ir daugiau niekada nebesukti dėl to galvos. Šios įkrovos lygio turėtų pakakti visiems jūsų kasdienio vairavimo poreikiams patenkinti. Jei pageidaujate didesnės įkrovos, tiesiog nustatykite aukštesnį įkrovos lygio tikslą.